3/4:1/4+7/2x4+38x11/5-3/50:1/5=
1)3/4:1/4=3/4x4/1=12/4=3
2)3/50:1/5=3/50x5/1=15/50=3/10
3)7/2x4/1=28/2
4)38x11=418/5
5)3/1+28/2=84/2
6)3+14=17/1
7)17+418/5=17.418/5-3/10=100. 3/5
(3/4-1/2)x12/5+(17/6-5/12)x36/25=
1)3/4-1/2=2/4
2)17/6-5/12=12/12
2/4x12/5+12/12
20.02.2014թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Կոտորակների գումարում և հանում
Թեմա՝ Կոտորակների գումարում և հանում
Առաջադրանք 1
Հողագործը առաջին օրը վարսակ է ցանել դաշտի 3/7մասում,երկրորդ օրը՝ 5/11 մասում:Դաշտի որ՞ մասում է նա վարսակ ցանել այդ երկու օրում:
Առաջադրանք 2
3/7+5/11=
Երեք բանվորներից առաջինը կատարեց ամբողջ աշխատաքնի 1/6մասը,երկրորդը՝ 1/2-ը,իսկ երրորդը՝ 1/5-ը: Ամբողջ աշխատանքի որ՞ մասն է կատարված:
Առաջադրանք 3
1)1/6+1/5+1/2=26/30=13/15
Հաշվի՛ր.
3/2+1/18+1/9=30/18=15/9=5/3
7/3+1/6+5/24=65/24
3/21+11/14+9/28=
5/6+1/15+13/30=
4/7+1/4+11/14=
Հողագործը առաջին օրը վարսակ է ցանել դաշտի 3/7մասում,երկրորդ օրը՝ 5/11 մասում:Դաշտի որ՞ մասում է նա վարսակ ցանել այդ երկու օրում:
Առաջադրանք 2
3/7+5/11=
Երեք բանվորներից առաջինը կատարեց ամբողջ աշխատաքնի 1/6մասը,երկրորդը՝ 1/2-ը,իսկ երրորդը՝ 1/5-ը: Ամբողջ աշխատանքի որ՞ մասն է կատարված:
Առաջադրանք 3
1)1/6+1/5+1/2=26/30=13/15
Հաշվի՛ր.
3/2+1/18+1/9=30/18=15/9=5/3
7/3+1/6+5/24=65/24
3/21+11/14+9/28=
5/6+1/15+13/30=
4/7+1/4+11/14=
18.02.2014թ
Դասարանական և տնային աշխատանքԹեմա՝ Կոտորակների գումարում և հանում
Առաջադրանք 1
1/25+3/5= 1+15/25 4/7 -2/35=18/35
4/10+7/15= 26/30 5/8-4/9=36/70
1/25+3/5= 1+15/25 4/7 -2/35=18/35
4/10+7/15= 26/30 5/8-4/9=36/70
12/14+3/28=27/28 104/15-7/6=
6/40+3/8= 21/40 35/28-1=
6/9+3/15=39/45 1- 8/15=
Առաջադրանք 2
Հորինի՛ր մասերով խնդիր և լուծի՛ր:
6/40+3/8= 21/40 35/28-1=
6/9+3/15=39/45 1- 8/15=
Առաջադրանք 2
Հորինի՛ր մասերով խնդիր և լուծի՛ր:
15.02.2014թ
Դասարանական և տնային աշխատանքԹեմա՝ Կոտորակների գումարում և հանում
Առաջադրանք 1
1/20+4/10=9/20
4/15+3/5=13/15 1-2/5
12/20+4/7=164/140
24/30-1/6=19/30
13/26+1/10=78/130
35/16-2/32=60/32
1/15+4/20+6/60=22/60
34/7-2/14+5/6=1/2
Առաջադրանք 2
Աննան իր ծննդյան օրվա համար պատրաստեց տորթ:Նա իր հյուրերին հյուրասիրեց տորթի 1/10 մասը, իսկ 2/5մասը տվեց ընկերուհուն:Որքա՞ն մասը տորթի մնաց:
1/20+4/10=9/20
4/15+3/5=13/15 1-2/5
12/20+4/7=164/140
24/30-1/6=19/30
13/26+1/10=78/130
35/16-2/32=60/32
1/15+4/20+6/60=22/60
34/7-2/14+5/6=1/2
Առաջադրանք 2
Աննան իր ծննդյան օրվա համար պատրաստեց տորթ:Նա իր հյուրերին հյուրասիրեց տորթի 1/10 մասը, իսկ 2/5մասը տվեց ընկերուհուն:Որքա՞ն մասը տորթի մնաց:
12.02.2014թ
Դասարանական և տնային աշխատանքԹեմա՝ Կոտորակների գումարում և հանում
Առաջադրանք 1
1) 1/5+3/10= 2+3/10=5/10=1/2 2) 3/6+2/4=
3)5/20+1/4= 5+5 /20 =10/20 4)6/15+3/10=
5)3/7+4/10= 6)14/20+7/10=
7)14/18-7/18= 8)24/30-1/6=
9) 1-3/7= 10)36/28-1=8/28=2/7
Առաջադրանք 2
Տղան առաջին օրը կատարեց տնային աշխատանքի 1/6 մասը, հաջորդ օրը՝3/6 մասը:Որքա՞ն մասն է կատարել և դեռ որքա՞նը պետք է կատարի:
Առաջադրանք 3
1) 1/5+3/10= 2+3/10=5/10=1/2 2) 3/6+2/4=
3)5/20+1/4= 5+5 /20 =10/20 4)6/15+3/10=
5)3/7+4/10= 6)14/20+7/10=
7)14/18-7/18= 8)24/30-1/6=
9) 1-3/7= 10)36/28-1=8/28=2/7
Առաջադրանք 2
Տղան առաջին օրը կատարեց տնային աշխատանքի 1/6 մասը, հաջորդ օրը՝3/6 մասը:Որքա՞ն մասն է կատարել և դեռ որքա՞նը պետք է կատարի:
Առաջադրանք 3
Տնային առաջադրանքների ստուգումը զբաղեցրեց պարապունքի 1/3 մասը իսկտեսական նյութի կարդալը՝1/6-ը:Պարապմունքի մնացած ժամանակումաշակերտները լուծեցին վարժություններ: Որքա՞ն տևեց վարժությունների լուծումը,եթե պարապունքի տևողությունը 45 րոպե է:
10.02.2013թԴասարանական և տնային աշխատանքԹեմա՝Ամփոփում
Առաջադրանք 1
Առանձնացրու բոլոր կանոնավոր կոտորակները
3/8, 12, 4/3, 17/5, 10/14, 6/6, 0:
Առաջադրանք 2
Գտի՛ր.
48-ի 1/3 մասը
48:3x1=16
60-ի 4/3մասը
60:3x4=80
120-ի 3/5մասը
120:5x3=72
Այն թիվը,որի 1/2 մասը 30 է:
30x2:1=60
Այն թիվը,որի 3/5մասը 45:
45x5:3=75
Առաջադրանք 3
Գտի՛ր.
1 մետրի 1/10մասը=100:10x1=10
10սմ-ի 3/20 մասը=100:20x3=15
5կգ-ի 1/8 մասը=5000:8x1=
Առաջադրանք 4
Համեմատի՛ր.
1/2 >1/3 2/5 < 3/5 4/10 < 1
3/5=12/20> 1/4=5/20 4/10=8/20 < 3/4=15/20 8/15 > 3/7
Աշխատանք 5
Այգում կա 20 տոննա միրգ, որի 1/5 մասը խաղող է,2/10մասը խնձոր,իսկ մանացածը տանձ:Քանի՞ կգ խաղող,խնձոր ու տանձ կա այգում:
1)
2)
06.02.2014թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Կոտորակների համեմատում,թեմայի ամրապնդում
Առաջադրանք 1
Բոլոր կոտորակները բերե՛ք 72 հայտարարի:
1/4 =18/72 2/3=48/72 , 5/9=40/72 , 4/8=36/72, 6/24=18/72 , 5/6=60/72 , 7/18=28/72
Առաջադրանք 2
Բոլոր կոտորակները բերե՛ք 72 հայտարարի:
1/4 =18/72 2/3=48/72 , 5/9=40/72 , 4/8=36/72, 6/24=18/72 , 5/6=60/72 , 7/18=28/72
Առաջադրանք 2
Գտի՛ր .
40-ի 1/2 մասը
40:2x1=20
60-ի 2/3 մասը
60:3x2=40
36-ի 4/6 մասը
60:3x2=40
36-ի 4/6 մասը
36:6x4=24
120-ի 2/5 մասը
120:5x2=48
Այն թիվը,որի1/2 մասը 20 է
120-ի 2/5 մասը
120:5x2=48
Այն թիվը,որի1/2 մասը 20 է
20:1x2=
Այն թիվը,որի3/4 մասը 12 է
12:3x4=
Այն թիվը,որի4/5 մասը 40 է:
40:4x5=
Առաջադրանք 3
Դասարանում կա 30 սովորող,որի 3/5 մասը տիրապետում է համակարգչին լիարժեք,իսկ մնացած մասը ՝ոչ:Որոշի՛ր,քանի՞ սովորող կա,որ տրապետում է, և քանի՞ սովորող՝ ոչ:
04.02.2014 թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Կոտորակների համեմատում,թեմայի ամրապնդում
Առաջադրանք 1
4/5=24/30 > 5/6=10/30
2/3=28/42 > 9/14=27/42
2/8=10/40 < 3/5=24/40
6/9=18/27 > 1/4=7/27
5/12 և 7/8
6/16 և 8/12
Առաջադրանք 2
Տղան կարդում էր 140 էջ ունեցող գեղարվեստական գիրք:նա առաջին օրը կարդաց գրքի 1/5 մասը,հաջորդ օրը՝ մնցածի 3/4 մասը:Որքա՞ն էջ կարդաց և որքա՞ն մնաց կարդալու:
Առաջադրանք 3
Խանութը վաճառեց կտորի 1/3 մասը և մնաց վաճառելու 200մ կտոր:Քանի՞ մետր կտոր ուներ խանութը:
29.01.2014թ
Թեմա՝Սովորական կոտորակների հիմնական հատկությունը և նրանց հավասարության պայմանը
Առաջադրանք 1
Առաջադրանք 1
Կոտորակների հավասարության պայմանի հիման վրա ստուգե՛ք, թե իրար հավասար են արդյոք կոտորակները.
3/8 և 9/24=3/8 12/36 և 3/9=1/3 15/69 և 5/23=
Առաջադրանք 2
կատարի՛ր կրճատում:
12/36-, 125/45, 56/119, 21/48, 85/60:
Առաջադրանք 3
Տղան ունի 4800 դրամ:Նա առաջին օրը ծախսեց իր գումարի 1/8 մասը,երկրորդ օրը՝ ամբողջի 1/6 մասը:Որքա՞ն գումար ծախսեց տղան և որքա՞ն մնաց իր մոտ:
4800:8=600
4800:6=800
Դասարանական աշխատանք
Թեմա՝ Նախորդ թեմայի ամրապնդում
Առաջադրանք 1
Հաշվի՛ր.
ա. 30-ի 1/3մասը բ.45-ի 1/5մասը գ.60-ի 1/12մասը
դ.80-ի 2/5մասը ե.90-ի 4/6մասը զ. 120-ի 4/20 մասը
80:5x2=36 90:6x4=60 120:20x4=24
Գտի՛ր.
ա)Այն թիվը, որի 1/4 մասը լինի 25=100 բ) Այն թիվը, որի 2/5 մասը լինի 120=300
գ)Այն թիվ, որի 4/12մասը լինի 48=144 դ)Այն թիվը,որի 2/10մասը լինի 200=1000
Առաջադրանք 3
Գտի՛ր.
ա) 100սմ-ի 1/10մասը= դ) 1մ-ի 2/4մասը
բ) 20դմ-ի 1/5մասը=4 ե) 5դմ-ի 3/5մասը
գ) 200կգ-ի 3/5մասը= զ) 12ց.-ի 3/20 մասը
է) 10սմ-ը 1մ-ի, ո՞ր մասն է կազմում
ը) 20մ-ը 1կմ-ի, ո՞ր մասն է կազմում
թ) 15ր 2ժ-ի, ո՞ր մասն է կազմում
Առաջադրանք 4
Արշավախումբը առաջին օրն անցավ նախատեսված ճանապարհի 5/6 մասը և հաջորդ օրվան մնաց անցնելու 30կմ:Արշավախումբը որքա՞ն ճանապարհ էր նախատեսել անցնել երկու օրում:
Առաջադրանք 2
Որ թվանշանով է վերջանում 5-ի բազմապատիկ զույգ թիվը:
Գտի՛ր.
ա) 100սմ-ի 1/10մասը= դ) 1մ-ի 2/4մասը
բ) 20դմ-ի 1/5մասը=4 ե) 5դմ-ի 3/5մասը
գ) 200կգ-ի 3/5մասը= զ) 12ց.-ի 3/20 մասը
է) 10սմ-ը 1մ-ի, ո՞ր մասն է կազմում
ը) 20մ-ը 1կմ-ի, ո՞ր մասն է կազմում
թ) 15ր 2ժ-ի, ո՞ր մասն է կազմում
Առաջադրանք 4
Արշավախումբը առաջին օրն անցավ նախատեսված ճանապարհի 5/6 մասը և հաջորդ օրվան մնաց անցնելու 30կմ:Արշավախումբը որքա՞ն ճանապարհ էր նախատեսել անցնել երկու օրում:
11.12.2013թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Առաջադրանք 1
Մտապահված թվից հանեցին 6,այնուհետև թիվը բազմապատկեցին 8-ով:Արդյունքում ստացան 72: Ի՞նչ թիվ էր մտապահված:
Մտապահված թվից հանեցին 6,այնուհետև թիվը բազմապատկեցին 8-ով:Արդյունքում ստացան 72: Ի՞նչ թիվ էր մտապահված:
Առաջադրանք 2
Որ թվանշանով է վերջանում 5-ի բազմապատիկ զույգ թիվը:
0
Առաջադրանք 3
9-ի բազմապատիկ քանի՞ երկնիշ թիվ կա:
Առաջադրանք 3
9-ի բազմապատիկ քանի՞ երկնիշ թիվ կա:
18,27,36,45,54.72.81.90.99
Առաջադրանք 4
Գտի՛ր 12 և 28 թվերի ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը:
Առաջադրանք 4
Գտի՛ր 12 և 28 թվերի ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը:
{12,28}=2x2x7=
12/2 28/2
6/2 14/2
3/3 7/7
1 1
Առաջադրանք 5
Գտի՛ր 12-ի բոլոր բաժանարարների գումարը:
Առաջադրանք 6
Առաջադրանք 6
Գտի՛ր 24 և 36 թվերի ընդհանուր ամենամեծ բաժանարարը:
Տնային առաջադրանք
1.Գտի'ր ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը
ա.25,30
բ.45,35
գ.120,68:
2.Գտի'ր ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը
ա.32,45
բ.16,48
գ.17,40:
10.11.2013թ Դասարանական և տնային աշխատանք
Առաջադրանք 1
Նշվածներից ո՞րն է 9-ի բազմապատիկ.
1)19378 2)29610 3)36814 4)45007
Առաջադրանք 2
Նշվածներից ո՞րն է 6-ի բաժանվում.
1)28784 2)19679 3)25018 4)40452
40452:6=6742Առաջադրանք 3
Գտի՛ր իրար հաջորդող երկու բնական թվեր,որոնց գումարը հավասար է 43-ի:
21+22=43
Առաջադրանք 4
Գտի՛ր 24-ի և 18-ի ընդհանուր բաժանարարների քանակը:
1)5 2)4 3)3 4)2
Առաջադրանք 5
Գտի՛ր այն ամենափոքր եռանիշ թիվը,որը 17-ի բաժանելիս ստացվում է 10 մնացորդ:
1) 100 2) 102 3)112 4) 129
129:17=10
Առաջադրանք 6
Ո՞ր թիվը 25-ի բաժանելիս քանորդում կստացվի 8,իսկ մնացորդում՝ 15:
Գտի՛ր 24-ի և 18-ի ընդհանուր բաժանարարների քանակը:
1)5 2)4 3)3 4)2
Առաջադրանք 5
Գտի՛ր այն ամենափոքր եռանիշ թիվը,որը 17-ի բաժանելիս ստացվում է 10 մնացորդ:
1) 100 2) 102 3)112 4) 129
129:17=10
Առաջադրանք 6
Ո՞ր թիվը 25-ի բաժանելիս քանորդում կստացվի 8,իսկ մնացորդում՝ 15:
1)150 2)200 3) 210 4)215
Առաջադրանք 7
Երբ մտապահած թվին գումարեցին 7 և արդյունքը բաժանեցին 5-ի,ստացան
10: Ի՞նչ թիվ էր մտապահված:
1) 41 2)42 3)43 4)50
1) 41 2)42 3)43 4)50
43+7=50
50:5=10
09.12.2013թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Առաջադրանք 1
Կատարե՛ք մնացորդով բաժանում և արդյունքը գրե՛ք թվային հավասարության տեսքով.
ա. 25-ը 7-ի,=7x3+4
բ. 75-ը 8-ի,=8x9+3
գ. 104-ը 20-ի=5x20+4
Առաջադրանք 2
Թվերը պարզ արտադրիչների վերլուծելով՝ գտի՛ր ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը.
ա. (72,96)=2x2x2x3=24
Դասարանական և տնային աշխատանք
Առաջադրանք 1
Կատարե՛ք մնացորդով բաժանում և արդյունքը գրե՛ք թվային հավասարության տեսքով.
ա. 25-ը 7-ի,=7x3+4
բ. 75-ը 8-ի,=8x9+3
գ. 104-ը 20-ի=5x20+4
Առաջադրանք 2
Թվերը պարզ արտադրիչների վերլուծելով՝ գտի՛ր ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը.
ա. (72,96)=2x2x2x3=24
72/2 96/2
36/2 48/2
18/2 24/2
9/3 12/2
3/3 6/2
1 3/3
1
բ. (81,98)
գ. (85,102)
դ.(40,56,72)
Առաջադարանք 3
Թվերը պարզ արտադրիչների վերլուծելով՝ գտի՛ր ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը.ա.[21,28]
բ.[23,31]
գ.[56,126]
դ.[36,48,54]
04.12.2013թԴասարանական և տնային առաջադրանք
Առաջադրանք 1
Օգտվելով գործողության նշաններից և փակագծերից՝
ա) երեք հատ 5 թվանշանով ստացե՛ք 2,4,5,6,15,30,50,60:
(5+5):5=2
(5-5)5:5=4
(5+5)-5=5
(5:5)+5=6
5+5+5=15
(5x5)+5=30
(5+5)x5=50
55+5=60
բ)չորս հատ 3թվանշանով ստացե՛ք 1,3,5,8,26,102:
3 :3x 3: 3=1
3 x3- 3- 3=3
(3+ 3) - 3 :3=5
3x 3- 3 :3=8
3+3x 3 +3=21
3 3 3 3=102
գ) Չորս հատ 4 թվանշանով ստացե՛ք 1-ից մինչև 10-ը թվերը:
4 -4 +4: 4=1
4 4 4 4=2
(4x4-4):4=3
4 :4 x4 -4=4
Առաջադրանք 2
Գտե՛ք թվերի ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը.
ա.14,35,42 գ.18,63,99
բ.15,40,45 դ.36,48,54
Տնային առաջադրանք
Գտե՛ք թվերի ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը.
40,56,72=2
Առաջադրանք 2
Գտե՛ք թվերի ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը.
ա.14,35,42 գ.18,63,99
բ.15,40,45 դ.36,48,54
Տնային առաջադրանք
Գտե՛ք թվերի ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը.
40,56,72=2
40/2 56/2 72/2
20/2 28/2 36/2
10/2 14/2 18/2
5/5 7/7 9/3
1 1 3/3
1
45,48,81=3
45/3 48/2 81/3
15/3 24/2 27/3
5/5 12/2 9/3
1 6/2 3/3
3/3 1
1
57,76,83:
03.12.2013թ
Դասարանական և տնային առաջադրանք
Թեմա՝ Ընդհանուր ամենամեծ և ամենափոքր բազմապատիկ
Առաջադրանք 1
Առաջադրանք 1
Գտի՛ր հետևյալ թվազույգերի ընդհանուր ամենամեծ բաժանարարը և ընդհանուր ամենափոքր բազմապատիկը:
(120,70)=2x2x2x3x5x7=840
120/2 70/2
60/2 35/5
30/2 7/7
15/3 1
5/5
1 (80,135)= 5 (78,124)=
[45,125]=5x5x11x3x3=1125 80/2 135/3
[45,125]=5x5x11x3x3=1125 80/2 135/3
45/3 125/5 40/2 45/3
15/3 55/5 20/2 15/3
5/5 11/11 10/5 5/5
5/5
1 1 [75,165]=5x5x3x11=825
75/3 165/5
25/5 55/5
5/5 11/11
1 1
Տնային առաջադրանք
1.Գտնել 168, 231 և 60 թվերի ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը:
2.Հաշվի՛ր.
3տ12կգ+1200կգ=3տ 1212կգ
25դմ30սմ+100սմ=38դմ
2ժ15ր+45ր=3ր
2ժ15ր+45ր=3ր
02.12.2013թ
Դասարանական և տնային առաջադրանք
Թեմա՝
Ընդհանուր ամենամեծ և ամենափոքր բազմապատիկ
Առաջադրանք 1
Գտի՛ր հետևյալ թվազույգերի ընդհանուր ամենամեծ բաժանարարը և ընդհանուր ամենափոքր բազմապատիկը:
(16,30) 30/2
16/2 10/
8/2
4/2
2/2
1 (36,124) (48,200)
[16,30] [36,124] [48,200]
Առաջադրանք 2
Ամենաշատը քանի՞ միատեսակ նվեր կարելի է պատրաստել 96 կոնֆետից և 36 խնձորից:
[16,30] [36,124] [48,200]
Առաջադրանք 2
Ամենաշատը քանի՞ միատեսակ նվեր կարելի է պատրաստել 96 կոնֆետից և 36 խնձորից:
96/2 36/2
48/2 18/2
24/2 9/3
12/2
6/2
3/3
1 3/3
1
Առաջադրանք 3
Հնարավո՞ր է 33 մատիտն այնպես բաժանել 4 աշակերտների, որ յուրաքանչյուրին բաժին ընկած մատիտների քանակը լինի կենտ:
Տնային առաջադրանք
Գտի՛ր հետևյալ թվերի ընդհանուր ամենափոքր բազմապատիկը:
ա.[25;40] բ. [16;48] գ.[28;24]
1
Առաջադրանք 3
Հնարավո՞ր է 33 մատիտն այնպես բաժանել 4 աշակերտների, որ յուրաքանչյուրին բաժին ընկած մատիտների քանակը լինի կենտ:
Տնային առաջադրանք
Գտի՛ր հետևյալ թվերի ընդհանուր ամենափոքր բազմապատիկը:
ա.[25;40] բ. [16;48] գ.[28;24]
28.11.2013թ
Թեմա՝ Թիվը վերլուծել պարզ արտադրիչների,գտնել ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը
1. Քանի՞ պարզ բաժանարար ունի 30 թիվը:
2.Նշել փոխադարձ պարզ թվերը:
7 և 8
35 և 40
77 և 20
10, 30 և 41
14 և 49
51 և 52
3. Երեխաները Նոր տարվա տոնածառին ստացել են միատեսակ նվերներ: Բոլոր տոպրակներում միասին եղել են 123 նարինջ և82 խնձոր: Քանի՞ երեխա էր ներկա տոնածառին:
4.Գտի'ր ընդհանուր ամենամեծ բաժանարարը:
(45,15)= (28,36) = 4 (75,125)=25 (48,144)=
4.Գտի'ր ընդհանուր ամենամեծ բաժանարարը:
(45,15)= (28,36) = 4 (75,125)=25 (48,144)=
15/3 45/3 48/2
5/5 15/3
1 5/5
1
27.11.2013թ
Թեմա՝ Թիվը վերլուծել պարզ արտադրիչների
Թիվը վերլուծել պարզ արտադրիչների, դա նշանակում է թիվը բաժանել պարզ թվերի վրա:
Օր՝ 12/2 12=2x2x3
6/2 (12,20)=2x2=4
3/3
1 12 և 20 թվերի ընդհանուր ամենամեծ բաժանարար
Օր՝
20/2 20=2x2x5
10/2
5/5
1
Առաջադրանք
16= 2x2x2x2=8 24=2x2x2x2=8 30= 25=5x5=10 48= 47 =
16/2 24/2 30/2 25/5
8/2 12/2 15/3 5/5
4/2 6/2 5/5 1
2/2 3/2 1
1 1
1 1
Առաջադրանք 2
Գտի՛ր հետևյալ թվերի ընդհանուր ամենամեծ բաժանարարը:
(14,21)=7 ( 30,18)= 2 (48,24)=3
14/2 21/3 30/2 18/2 48/2 24/2
7/7 7/7 15/3 6/2 24/2 12/2
3/3 2/2 12/2 6/2
6/2 3/3
3/3
Տնային առաջադրանք
1.Գրի'ր հետևյալ թվերի բաժանարարները:
16-
24-
36-
46-
2.Հետևյալ թվերը վերլուծի պարզ արտադրիչների:
17,23,34,56,40,80:
26.11.2013
Առանձնացրուայնթվերը, որոնքունեն երկուբաժանարար:
27,19,34,45,59,61,37,49,87,73,91,81,47:
Առաջադրանք 2
Գտի՛րհետևյալթվազույգերիընդհանուրբաժանարարները:
(12,24) (21,30) (32,18) (14,25)
1,2,3,4,6,12, 241, 3 1, 2 1
Առաջադրանք 3
Սրվակումկա 30 գրամդեղ։Որքա՞նդեղկամեկկաթիլում, եթեսրվակում 1200 կաթիլէ։
Լուծում.՝
25.11.2013 թ
Թեմա՝ Թվի բաժանարար
Բաժանարարներ և բազմապատիկներ
|
||
4 երեխաների միջև 12 խնձորը կարելի է բաժանել հավասարապես՝ յուրաքանչյուրին տալով 3 խնձոր։ Իսկ 5 երեխաների միջև դրանք բաժանել չի հաջողվի. եթե խնձորները չկտրատենք, յուրաքանչյուրը կստանա 2 խնձոր , և էլի 2 խնձոր կմնա։ Ասում են, որ 4 թիվը 12 թվի բաժանարար է, իսկ 5 թիվը 12 թվի բաժանարար չէ։
a թվի բաժանարար կոչվում է այն թիվը, որի վրա a-ն բաժանվում է առանց մնացորդի։ 1 թիվը ցանկացած բնական ծվի բաժանարար է, քանի որ ցանկացած բնական թիվ 1-ի բաժանվում է առանց մնացորդի։ 12 թիվն ունի 6 բաժանարար.
{1, 2, 3, 4, 6, 12}։
Կան տուփեր, որոնցից յուրաքանչյուրի մեջ դրված է 8 թխվածքաբլիթ։ Առաաց տուփերը բացելու կարելի է վերցնել 16 թխվածքաբլիթ, բայց 17 թխվածքաբլիթ վերցնել անկարելի է։ 8, 16, 24 թվերը բաժանվում են 8-ի, իսկ 17 թիվը 8-ի չի բաժանվում։ Ասում են, որ 16 թիվը 8 թվին բազմապատիկ է, իսկ 17 թիվը 8 թվին բազմապատիկ չէ։
a թվի բազմապատիկ կոչվում է այն թիվը, որը a-ի բաժանվում է առանց մնացորդի։ 0 թիվը ցանկացած բնական թվի բազմապատիկ է, քանի որ 0-ն առանց մնացորդի բաժանվում է ցանկացած բնական թվի վրա։ Ցանկացած թիվ որքան կամենաք բազմապատիկներ ունի։ Օրինակ, 8-ին բազմապատիկ առաջին 5 թվերն այսպիսին են՝ 0, 8, 16, 24, 32։ Առաջադրանք 1 Գտի՛ր հետևյալ թվերի բաժանարարները և 3 բազմապատիկը: 18,24,30,49,56,57, 18-1,2,3,6,9,18:18-18,36,54, 24-1,2,3,4,6,8,12,24:24-24,48,72 30-1,2,3,5,6,10,15,30:30-30,60,90 49-1,7,49:49-49,98,147: 56-1,7,8,56:56-56,392,448
57-1,3,57
Առաջադրանք 2
Տնային առաջադրանք
Առաջադրանք 1 Գրի՛ր 1-50 թվերի շարքում այն թվերը ,որոնք ունեն երկու բաժանարար: Առաջադրանք 2 Գտի՛ր 3,4, և 5 թվերի բազմապատիկ ամենափոքր եռանիշ թիվը: Առաջադրանք 3 Հաշվել արտահայտության արժեքը. 510173 - 290 * (8892 : 39 + 196) |
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Շրջանագիծ և շրջան
Շրջանագիծ և շրջան |
Հարթության մասը այն սահմանափակող շրջանագծի հետ անվանում են շրջան։ Հարթության այն կետը, որտեղ դրված է կարկինի անշարժ ոտքը, անվանում են կենտրոն։ Շրջանագիծ կառուցելիս կարկինի ոտքերի ծայրերի հեռավորությունը չի փոխվում, ուրեմն, շրջանագծի բոլոր կետերը հավասարապես են հեռացած կենտրոնից։ Շրջանագծի կետը իր կենտրոնի հետ միացնող հատվածն անվանում ենշրջանագծի կամ շրջանի շառավիղ։ Նույն շրջանագծի (կամ շրջանի) բոլոր շառավիղները իրար հավասար են։ Եթե վերցնենք M կետը, որը գտնվում է շրջանագծից դուրս, ապա OM հատվածի երկարությունը շառավղից մեծ կլինի. եթե N կետը վերցնենք շրջանի ներսը, ապա ON հատվածի երկարությունը շառավղից փոքր կլինի։ Շրջանագծի վրա գտնվող ցանկացած կետ որպես կենտրոն վերցնելիս նույն շառավղով գծված շրջանագիծը կանցնի O կետով։ Շրջանագծերի հատման կետերը կենտրոնին միացնելով կառուցվում են հավասարակողմ եռանկյուններ։ A և B երկու կետերը, որոնք գտնվում են շրջանագծի վրա, այդ շրջանագիծը բաժանում են երկու մասի։ Այդ մասերից յուրաքանչյուրն անվանում են շրջանագծի աղեղ։ A և B կետերն այդ աղեղների ծայրերն են։ OA և OB երկու շառավիղները շրջանը բաժանում են երկու մասի։ Այդ մասերից յուրաքանչյուրն անվանում են սեկտոր։ |
Առաջադրանք 1
Որքա՞ն է շրջանագծի տրամագիծը, եթե նրա շառավիղը հավասար է 1դմ 8սմ:
1)1դմ 8սմx2=3դմ16սմ
19.11.2013թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա ՝ Անկյուն,անկյան չափում
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա ՝ Անկյուն,անկյան չափում
Առաջադրանք 1
OB ճառագայթը հանդիսանում է <AOC-ի կիսորդ:
Գտի՛ր < AOB աստիճանային չափը:
1)180:2=90
2)90:2=45
Առաջադրանք 2
< AOD= <BOC
< DOB=60 (աստիճան)
Գտի՛ր, < AOB աստիճանային չափը:
< AOD= <BOC
< DOB=60 (աստիճան)
Գտի՛ր, < AOB աստիճանային չափը:
1)180-60=120
2)120:2=60
14.11.2013թ
թեմա՝ Զանգվածի չափման միավորներ,Ժամանակի չափման միավորներ
1.Հաշվի՛ր.
23կգ 700գ-15կգ800գ=7կգ.900գ.
3ժ20ր-1ժ30ր= 1ժ.950ր.
1տ 400գ+10տ900կգ=12տ.300գ
4ժ20ր-70ր=3ժ.10ր.
Առաջադրանք 2
Մայրիկը գնեց 16 մանդարին: Կարինեն կերավ դրանց կեսը, Լուսինեն կերավ
երկու մանդարին, իսկ Մարիամը` մնացածը: Քանի՞ մանդարին կերավ
Մարիամը:
Լուծում
12:2=8
8-2=
Առաջադրանք 3
Ֆիլմի տևողությունը 90 րոպե է: Նրա ցուցադրումը սկսվեց ժամը 17:10-ին:
Ցուցադրման ընթացքում տեղի ունեցավ երկու գովազդային ընդմիջում,
որոնցից մեկի տևողությունը ութ րոպե էր, մյուսինը` հինգ րոպե: Ե՞րբ
ավարտվեց ֆիլմի ցուցադրումը:
Լուծում
Տնային առաջադրանք
Առաջադրանք 1
Մեկ սպիտակ և մեկ սև խոզերի կշիռը միասին 320 կիլոգրամ է:
Սև խոզը 32 կիլոգրամով ծանր է սպիտակ խոզից:
Ինչքա՞ն է կշռում սպիտակ խոզը:
Առաջադարանք 2
. Ուրվականն անհետացավ ժամը 6:15-ին, իսկ ճիշտ ժամանակը ցույց տվող
«գիժ» ժամացույցն անմիջապես սկսեց պտտվել ճիշտ արագությամբ, բայց`
հակառակ ուղղությամբ: Ուրվականը նորից հայտնվեց ժամը 19:30-ին:
Ի՞նչ ժամ էր ցույց տալիս այդ պահին «գիժ» ժամացույց:
Լուծում
1)
Դասարանական և տնային առաջադրանք
թեմա՝ Զանգվածի չափման միավորներ,Ժամանակի չափման միավորներ
Զանգվածի չափման միավորներն են՝
1տ=10ց 1տ=1000կգ 1տ=1000.000գ
1ց=100կգ 1ց=100.000գ
1կգ=1000կգ
Ժամանակի չափման միավորներ
1օր=24ժ 1ժ=60ր 1ր=60վ
1օր=24ժ=24x60ր=24x60x60վ=86400
Առաջադրանք 1
Սովորողը ունի 5 դասաժամ՝ յուրաքանչյուրը 45 րոպե տևողությամբ, իսկ յուրաքանչյուր դասից հետո 5րոպե տևողությամբ դասամիջոց:Քանի՞ ժամ է սովորողը մնում դպրոցում:
Լուծում
45x5=225
4x5=20
225+20=245
245:60=4(ժամ) 5 (րոպե)
Առաջադրանք 2
Հաշվի՛ր.12կգ 300գ+23կգ700գ= 36կգ. 3ժ30ր-1ժ15ր= 2ժ.15ր.
1տ 3ց 4կգ+10տ30կգ=11տ.3ց. 34կգ. 2ժ45ր-75ր=1ժ.30ր.
Առաջադրանք 3
Մի ձմերուկի քաշը 4կգ 700գ է, իսկ մյուսինը՝ 2 անգամ ծանր:Քանի՞ կգ է երկրորդ ձմերուկը:
Լուծում
1)4 կգ. 700գ.x2=9կգ 400գ
Տնային առաջադրանք
Երկու մարդկանց հասակների գումարը 3մ 50սմ է:Նրանցից մեկի հասակը մյուսի հասակից 10սմ-ով մեծ է:Որքա՞ն է նրանցից յուրաքանչյուրի հասակը:
Լուծում
1)3մ 50սմ -10սմ=3մ 40սմ
2)3մ 40սմ:2=1մ 70սմ
Համեմատե՛ք.
85 կմ < 850.000.000կմ 2ժ 15ր > 1ժ 75ր
157 ց < 15տ 70գ 45դմ 30սմ < 1 կմ 3500սմ:
11.11.2013թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Հատվածի երկարություն
Առաջադրանք 1
Առաջադարանք 1
08.11.2013թ.
Տնային աջառադրանքԱռաջադրանք 1
Ուղղանկյան կողմերից մեկը 16 սմ է, իսկ մյուսը 3 անգամ մեծ է: Գտեք ուղղանկյան պարագիծը:
Առաջադրանք 2
07.11.2013
5.11.2013թ
04.11.2013թ.
թեմա՝ Զանգվածի չափման միավորներ,Ժամանակի չափման միավորներ
1.Հաշվի՛ր.
23կգ 700գ-15կգ800գ=7կգ.900գ.
3ժ20ր-1ժ30ր= 1ժ.950ր.
1տ 400գ+10տ900կգ=12տ.300գ
4ժ20ր-70ր=3ժ.10ր.
34դմ12սմ-120սմ= 22դ 12 սմ
Առաջադրանք 2
Մայրիկը գնեց 16 մանդարին: Կարինեն կերավ դրանց կեսը, Լուսինեն կերավ
երկու մանդարին, իսկ Մարիամը` մնացածը: Քանի՞ մանդարին կերավ
Մարիամը:
Լուծում
12:2=8
8-2=
Առաջադրանք 3
Ֆիլմի տևողությունը 90 րոպե է: Նրա ցուցադրումը սկսվեց ժամը 17:10-ին:
Ցուցադրման ընթացքում տեղի ունեցավ երկու գովազդային ընդմիջում,
որոնցից մեկի տևողությունը ութ րոպե էր, մյուսինը` հինգ րոպե: Ե՞րբ
ավարտվեց ֆիլմի ցուցադրումը:
Լուծում
Տնային առաջադրանք
Առաջադրանք 1
Մեկ սպիտակ և մեկ սև խոզերի կշիռը միասին 320 կիլոգրամ է:
Սև խոզը 32 կիլոգրամով ծանր է սպիտակ խոզից:
Ինչքա՞ն է կշռում սպիտակ խոզը:
Առաջադարանք 2
. Ուրվականն անհետացավ ժամը 6:15-ին, իսկ ճիշտ ժամանակը ցույց տվող
«գիժ» ժամացույցն անմիջապես սկսեց պտտվել ճիշտ արագությամբ, բայց`
հակառակ ուղղությամբ: Ուրվականը նորից հայտնվեց ժամը 19:30-ին:
Ի՞նչ ժամ էր ցույց տալիս այդ պահին «գիժ» ժամացույց:
Լուծում
1)
Դասարանական և տնային առաջադրանք
թեմա՝ Զանգվածի չափման միավորներ,Ժամանակի չափման միավորներ
Զանգվածի չափման միավորներն են՝
1տ=10ց 1տ=1000կգ 1տ=1000.000գ
1ց=100կգ 1ց=100.000գ
1կգ=1000կգ
Ժամանակի չափման միավորներ
1օր=24ժ 1ժ=60ր 1ր=60վ
1օր=24ժ=24x60ր=24x60x60վ=86400
Առաջադրանք 1
Սովորողը ունի 5 դասաժամ՝ յուրաքանչյուրը 45 րոպե տևողությամբ, իսկ յուրաքանչյուր դասից հետո 5րոպե տևողությամբ դասամիջոց:Քանի՞ ժամ է սովորողը մնում դպրոցում:
Լուծում
45x5=225
4x5=20
225+20=245
245:60=4(ժամ) 5 (րոպե)
Առաջադրանք 2
Հաշվի՛ր.12կգ 300գ+23կգ700գ= 36կգ. 3ժ30ր-1ժ15ր= 2ժ.15ր.
1տ 3ց 4կգ+10տ30կգ=11տ.3ց. 34կգ. 2ժ45ր-75ր=1ժ.30ր.
Առաջադրանք 3
Մի ձմերուկի քաշը 4կգ 700գ է, իսկ մյուսինը՝ 2 անգամ ծանր:Քանի՞ կգ է երկրորդ ձմերուկը:
Լուծում
1)4 կգ. 700գ.x2=9կգ 400գ
Տնային առաջադրանք
Երկու մարդկանց հասակների գումարը 3մ 50սմ է:Նրանցից մեկի հասակը մյուսի հասակից 10սմ-ով մեծ է:Որքա՞ն է նրանցից յուրաքանչյուրի հասակը:
Լուծում
1)3մ 50սմ -10սմ=3մ 40սմ
2)3մ 40սմ:2=1մ 70սմ
3)1մ 70սմ+10սմ=1մ 80սմ
Համեմատե՛ք.
85 կմ < 850.000.000կմ 2ժ 15ր > 1ժ 75ր
157 ց < 15տ 70գ 45դմ 30սմ < 1 կմ 3500սմ:
11.11.2013թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Հատվածի երկարություն
Առաջադրանք 1
Առաջադարանք 1
Մի ֆերմայում կա 847 կով, իսկ մյուսում` 309-ով ավելի: Քանի՞ կով կա երկու ֆերմաներում: Լուծում 1)847+309=1156 Պատ.՛1156 կով Առաջադարանք 2
Լուծում 1)24-8=16սմ 2)42+16=58 Տնային առաջադրանքԱռաջադրանք 1
|
Առաջադրանք 1 Տնից դպրոց հեռավորությունը 370 մ է, իսկ տնից մարզադաշտ հեռավորությունը` 1240 մ: Տնից դպրոց հեռավորությունը քանի՞ մետրով է փոքր տնից մարզադաշտ հեռավորությունից:Առաջադրանք 2 Վարդանի հասակը 154 սմ է: Աշոտի հասակը 7 սմ-ով ավել է, քան Վարդանինը: Արեգը 12 սմ-ով ավելի կարճահասակ է, քան Աշոտը: Որքա՞ն է Արեգի հասակը: Առաջադրանք 3 AB հատվածի երկարությունը հավասար է 37 սմ-ի: C և D կետերը գտնվում են այդ հատվածի վրա, ընդ որում D կետը գտնվում է C և B կետերի միջև: Գտեք CD հատվածի երկարությունը, եթե AD = 27 սմ, BC = 19 սմ: |
Տնային աջառադրանքԱռաջադրանք 1
Ուղղանկյան կողմերից մեկը 16 սմ է, իսկ մյուսը 3 անգամ մեծ է: Գտեք ուղղանկյան պարագիծը:
Առաջադրանք 2
MKPT բեկյալի երկարությունը հավասար է 45 սմ-ի: Գտեք KP կողմի երկարությունը, եթե MK = 12 սմ, PT = 14 սմ: |
07.11.2013
1կմ=1000մ 1մ=100սմ
1մ=10դմ 1սմ=10մմ
Առաջադրանք 1
1մ=10դմ 1սմ=10մմ
Առաջադրանք 1
Քանի՞ սմ է պարունակում 6 դմ 9 սմ-ը։
6 դմ 9 սմ=69
Քանի՞ սմ է պարունակում 5 դմ 7 սմ-ը։
5 դմ 7 սմ=57
Քանի՞ մմ է պարունակում 3 սմ 8 մմ-ը։
3 սմ 8 մմ=38
Քանի՞ դմ է պարունակում 160 սմ-ը։
160 սմ-16
Քանի՞ մմ է 2000 մ-ը։
Քանի՞ մմ է 1կմ 25սմ-ը
Առաջադրանք 2
Քանի՞ մմ է 1կմ 25սմ-ը
Առաջադրանք 2
Ինը տուփերի մեջ կան միևնույն թվով մատիտներ։ Հնարավո՞ր է արդյոք, որ այդ բոլոր տուփերում լինի 216 մատիտ։ Այո հնարավոր է քանի որ 216 բաժանվում է 9 -ի: Տնային առաջադրանք Առաջադրանք 1 Չափի՛ր (քանոնով) համակարգչիդ երկարությունը և լայնությունը և այն արտահայտիր մմ-ով: Առաջադրանք 2 Մի թիվ եմ մտապահել։ Եթե այն բաժանենք 4-ի, իսկ հետո արդյունքից հանենք 2, ապա կստանանք 14: Ի՞նչ թիվ եմ մտապահել: Առաջադրանք 3
|
5.11.2013թ
Դասարանական և տնային առաջադրանքԹեմա՝ Մնացորդով բաժանում
Առաջադրանք 1Երկաթուղով պետք է փոխադրել 750 տ. բեռ։ Գրեք մնացորդը, եթե բեռը տեղավորել են 62 տ. բեռնատարողությամբ վագոններում։
Առաջադրանք 1Երկաթուղով պետք է փոխադրել 750 տ. բեռ։ Գրեք մնացորդը, եթե բեռը տեղավորել են 62 տ. բեռնատարողությամբ վագոններում։
1)750:62=12(ոչ լրիվ քանորդ).6մ
Առաջադրանք 2Մի թիվ եմ մտապահել։ Եթե այն բաժանենք 4-ի, իսկ հետո արդյունքից հանենք 2, ապա կստանանք 9։ Ի՞նչ թիվ եմ մտապահել։
9+2=11
11x4
Առաջադրանք 3Գործարանը մի ամսում թողարկեց 2120 հեծանիվ, իսկ մյուս ամսում՝ 265-ով ավելի: Քանի՞ հեծանիվ թողարկեց գործարանը երկու ամսում։
2120+265= 2285
2285+2120=
Առաջադրանք 4
Ըստ պլանի՝ գործարանը 25 օրում պիտի պատրաստեր 2100 հաստոց։ Բայց գործարանը ամեն օր պլանը գերակատարում էր 16 հաստոցով։ Ժամկետից քանի՞ օր շուտ կատարվեց պլանը։
Ըստ պլանի՝ գործարանը 25 օրում պիտի պատրաստեր 2100 հաստոց։ Բայց գործարանը ամեն օր պլանը գերակատարում էր 16 հաստոցով։ Ժամկետից քանի՞ օր շուտ կատարվեց պլանը։
2100:25=84
84+16=100
04.11.2013թ.
16.10.2013թ
Դասարանական և տնային աշխատանք
Թեմա՝ Պարագիծ, մակերես: (P,S)
Առաջադրանք 1
Քառակուսու կողմը հավասար է ուղղանկյան մակերեսին:
ա) Ինչքա՞ն կլինի քառակուսու պարագիծը, եթե ուղղանկյան կողմերը՝ 3սմ և 5սմ է:
3x5=15
15x4=60
բ) Ինչքա՞ն կլինի քառակուսու մակերեսը,եթե ուղղանկյան մակերեսը հավասար է 60սմ քառ.:
60x60=3600(սմ)
գ)Քառակուսու մակերեսը քանի՞ անգամ մեծ կլինի ուղղանկյան մակերեսից:
Մեծ է ուղանկյան մակերեսից:
Առաջադրանք 2
Տնային առաջադրանք
Առաջադրանք 1
Ուղղանկյունաձև այգու երկարությունը 86 մ է, իսկ նրա մակերեսը՝ 3354 քմ։ Գտնել այգու լայնությունը։
3354:86=39
Առաջադրանք 2
Առաջադրանք
1.Քառակուսու կողմը հավասար է 15սմ-ի: Գտի՛ր քառակուսու պարագիծը և մակերեսը:
P. A+B,B+G,G+D=60(սմ քառակուսի)
2.ՈՒղղանկյան երկարությունը հավասար է 26 սմ-ի, իսկ լայնությունը 30սմ:Գտի՛ր ուղղանկյան P, S:
PS. A+B,B+G,G+D=
26x2=52
30x2=60
60+52=112(սմ)
3.ՈՒղղանկյան երկարությունը հավասար է 25 սմ,լայնությունը 3 անգամ մեծ է երկարությունից:Գտի՛ր ուղղանկյան P,S:
PS. A+B,B+G,G+D
25x3=75
75+25=100
100x2=200
4.Ուղղանկյան մակերեսը հավասար է քառակուսու պարագծին:Քառակուսու կողմը հավասար է 15 սմ: Ինչի՞ հավասար կարող է լինել ուղղանկյան կողմերը:Գրի՛ր հնարավոր տարբերակները:
12x5=60
14.10.2013թ
Դասարանական աշխատանք
Թեմա՝ Ամփոփում
1.Օգտագործելով բաշխական օրենքը,հաշվի՛ր հարմար եղանակով:
34x12+12x66=12x(34x66)=1200 54x23+23x46=23x(54x46)= 2300 123x34+345x34+34x542=34x(123x345x542)=34340
2.Գտի՛ր այն թիվը,որը պետք է գրել աստղանիշի փոխարեն,որպեսզի ստացած հավասարությունը ճիշտ լինի.
*+34=124
124-34=90
65-*=34
65+34=99
78+*=134
134-78=56
169:*=13
169x13=2197
134+*x3=173
173-134:3=13
3.Մտքումս մի թիվ եմ պահել, եթե այն մեծացնես 12 անգամ, ավելացնես 1068-ով կստանաս 1200: Ի՞նչ թիվ եմ պահել:
?x12+1068=1200
1200-1068=132
132:12=11
Տնային աշխատանք
1.Գրի՛ր հինգ բնական թվերի հաջորդականություն,այնպես,որ առաջին թիվը լինի ամենամեծ երկնիշ զույգ թիվը,իսկ հաջորդները 21- ով մեծ նախորդից:
98,119,140,161,182.
2.Մտքումս մի թիվ եմ պահել, եթե այն փոքրացնենք 12 անգամ, ավելացնես 168-ով կստանաս 468: Ի՞նչ թիվ եմ պահել:
x:12+168=468
468-168=300
300x12=3600
09.10.2013թ
Դասարանական աշխատանք
թեմա՝Անցածի կրկնողություն
Առաջադրանք 1
Օգտագործելով բաշխական օրենքը՝ հաշվի՛ր առավել հարմար եղանակով.
87*24+24*13=24x(87+13)=2640
365*15+15*735=15x(365+735)=16500
32*15+15*47+21*15=15x(32+47+21)=1500
365*15+15*735=15x(365+735)=16500
32*15+15*47+21*15=15x(32+47+21)=1500
15*14+5*28+30*5=5x(29+58)=435
Առաջադրանք 2
Գիր՛ր հինգ բնական թվեր,որոնցից առաջինը 97-ից 15-ով մեծ է,իսկ հաջորդ չորսից յուրաքանչյուրը 15-ով մեծ է նախորդից:
112,127,142,157,172.
Առաջադրանք 3
Ինչպե՞ս կփոխվի մի քանի գումարելիների գումարը,եթե նրանցից մեկը մեծացնենք 1245-ով,իսկ մյուսը՝ 2700-ով:
1245+2700=3945
Տնային առաջադրանք
Առաջադրանք 1
Ինչպե՞ս կփոխվի մի քանի գումարելիների գումարը,եթե նրանցից մեկը մեծացնենք 1245-ով,իսկ մյուսը փոքրացնենք 1000-ով:
Առաջադրանք 2
Երկու արտադրիչներից մեկը 17 է: Որքանո՞վ կմեծանա արտադրյալը,եթե մյուս արտադրիչը մեծացվի 12-ով:
10x17=170
10+12=22
17x12=238
238-170=168
Այսինքն մեծացավ 168- ով
Առաջադրանք 2
Գիր՛ր հինգ բնական թվեր,որոնցից առաջինը 97-ից 15-ով մեծ է,իսկ հաջորդ չորսից յուրաքանչյուրը 15-ով մեծ է նախորդից:
112,127,142,157,172.
Առաջադրանք 3
Ինչպե՞ս կփոխվի մի քանի գումարելիների գումարը,եթե նրանցից մեկը մեծացնենք 1245-ով,իսկ մյուսը՝ 2700-ով:
1245+2700=3945
Տնային առաջադրանք
Առաջադրանք 1
Ինչպե՞ս կփոխվի մի քանի գումարելիների գումարը,եթե նրանցից մեկը մեծացնենք 1245-ով,իսկ մյուսը փոքրացնենք 1000-ով:
Առաջադրանք 2
Երկու արտադրիչներից մեկը 17 է: Որքանո՞վ կմեծանա արտադրյալը,եթե մյուս արտադրիչը մեծացվի 12-ով:
10x17=170
10+12=22
17x12=238
238-170=168
Այսինքն մեծացավ 168- ով
08.10.2013թ.
Դասարանական աշխատանքԹեմա՝ Բազմապատկման բաշխական օրենքը գումարման նկատմամբ
Առաջադրանք 1.
Օգտագործելով բաշխական օրենքը՝ հաշվի՛ր առավել հարմար եղանակով.
ա)193*40+60*193= 193x(40+60)=19300
բ) 976*12+12*24= 12x(916+24)= .
գ) 38*275+25*38=38x(215+25)=
բ) 976*12+12*24= 12x(916+24)= .
գ) 38*275+25*38=38x(215+25)=
դ)7*3+12*7+85*7=7x(3+12+85)=
ե) 4*18+24*4+8*24=24x(18+8)x4=
Առաջադրանք 2
1.Խնդիր
24:6=4
24:4=6
Տնային առաջադրանք
65-41=24
24+16=40
07.10.2013թ
Դասարանական աշխատանք
Թեմա՝ Բնական թվերի գումարման և բազմապատկման զուգորդական օրենքը.
Առաջադրանք 1.
Օգտվելով գումարման տեղափոխական և զուգորդական օրենքից, հաշվի'ր առավել հարմար եղանակով.
ա) 33+19+87
ա)19+(33+87)=139
բ) 196+17+34
բ) 17+(34+196)=247
գ) 367+ 560+ 33
գ)(33+367)+560
դ) 192+246+182+364
դ) 246+364+192+182= 984
ե) 4x124x25
ե)4x25x124=
ե)4x25x124=
զ) 6x4x5x25=
զ) 6x5x4x25=
զ) 6x5x4x25=
ա) 3x2+7<12, գ)11x1+7<18
բ) 13> 2x7+1 դ)32+5x5<100
խնդիր.
Կարմիր թել-6 x կարճ կապույտից
Կապույտ թել-3 x կարճ դեղինից
Դեղին թել-108մ.
Տնային առաջադրանք
բ) 13> 2x7+1 դ)32+5x5<100
խնդիր.
Կարմիր թել-6 x կարճ կապույտից
Կապույտ թել-3 x կարճ դեղինից
Դեղին թել-108մ.
Տնային առաջադրանք
04.10.2013թ
Դասարանական աշխատանք
Թեմա՝ Ինքնաստուգում
Առաջադրանք 1.Որ՞ թվերն են կոչվում բնական թվեր:
Որոնցով հ աշվում են առարկաներ
Առաջադրանք 2.
Նշի՛ր, առաջին 5 կարգային միավորները:
Նշի՛ր, առաջին 5 կարգային միավորները:
Միավոր, տասնավոր, հարյուրավոր,հազարավոր ,տասհազարավոր.
Առաջադրանք 3
Նշի՛ր,առաջին երեք դասերը:
Առաջադրանք 3
Նշի՛ր,առաջին երեք դասերը:
Միավորների դաս ,հազարավորների դաս,միլյոնավորների դաս.
Առաջադրանք 4
Հետևյալ թվերը գրի՛ր Հռոմեական թվերով:
Առաջադրանք 4
Հետևյալ թվերը գրի՛ր Հռոմեական թվերով:
62= LXll 149= CLXlV 489= CDLXXXlV 1273=MCCLXXlll 39999=
Առաջադրանք 5
Հետևյալ թվերը ներկայացրու կարգային գումարելիների գումարի տեսքով:
103=1x100+0x10+3x1 3405=3x1000+4x100+0x10+5x1 78900=7x10000+8x1000+9x100+0x10+0x1
Առաջադրանք 6
Գտի՛ր 1 և 0 թվանշաններով բաղկացած ամենափոքր թիվը,որը բաժանվում է`
ա) 3-ի
Հետևյալ թվերը ներկայացրու կարգային գումարելիների գումարի տեսքով:
103=1x100+0x10+3x1 3405=3x1000+4x100+0x10+5x1 78900=7x10000+8x1000+9x100+0x10+0x1
Առաջադրանք 6
Գտի՛ր 1 և 0 թվանշաններով բաղկացած ամենափոքր թիվը,որը բաժանվում է`
ա) 3-ի
1110:3 =337
բ)12-ի
111000:12=8210
111000:12=8210
Առաջադրանք 7
Աստղաանիշները թվանշաններով փոխարինելով՝ ստացի՛ր ճիշտ հավասարություն:
ա) 59x8=472
բ) 83x*=*9*
գ) 3x4x8x*=5**
02.10.2013թ. և 03.10.2013թ
Դասարանական աշխատանք
Թեմա՝Բնական թվերի գումարումը և տեղափոխական օրենքը
Թեմա՝Բնական թվերի գումարումը և տեղափոխական օրենքը
Գումարելի +Գումարելի=գումար
Գումարելիների տեղերը փոխանակելիս գումարը չի փոխվում:
Օրինակ՝ 12+21=33,եթե գումարելիների տեղերը փոխենք ,ապա գումարը կստանանք նույնը
21+12=33:
Գումարելիների տեղերը փոխանակելիս գումարը չի փոխվում:
Օրինակ՝ 12+21=33,եթե գումարելիների տեղերը փոխենք ,ապա գումարը կստանանք նույնը
21+12=33:
1)1+10+100
2)1000+999=1999
3)10000+99=10099
4)7,12,17,22,27 0, 3, 6,9, 12,15,18...
5)133+103=236 500+500=1000
1)օր 115 կմ.
2)օր 15կմ.-ով ավել առաջին ից
3)օր 10 կմ.-ով ավել քան առաջին երկու օրում.
2)1000+999=1999
3)10000+99=10099
4)7,12,17,22,27 0, 3, 6,9, 12,15,18...
5)133+103=236 500+500=1000
1)օր 115 կմ.
2)օր 15կմ.-ով ավել առաջին ից
3)օր 10 կմ.-ով ավել քան առաջին երկու օրում.
Լուծում
1)115+15=130(կմ.)
2)130+115=245
3)245+10=255
4)255+130+115=500(կմ.)
Պատասխան`500կմ.
Տնային աշխատանք
Մարդատար գնացն կազմված է 16 վագոնից,որոնցից յուրաքանչյուրում կա 56 տեղ:Քանի՞ազատ տեղ է մնացել,եթե գնացք է նստել 837 ուղևոր:
1)16x56=8962
2)8962-837=59(տեղ)
01.10.2013 թ. 5-րդ դասարան
Թվային արտահայտություն
1.Գումարելի +Գումարելի=Գումար
2.Նվազելի-հանելի=տարբերություն
2.Նվազելի-հանելի=տարբերություն
3.Արտադրիչ*արտադրիչ=արտադրյալ
4.Բաժանելի : բաժանարար=քանորդ
Առաջադրանք
1.Գրի՛ր գումարը.
ա) Ամենամեծ երկնիշ և ամենափոքր քառանիշ թվերի
99+1000=1099
բ) Ամենափոքր և ամենամեծ եռանիշ թվերի:
100+999=1099
2.Գտի՛ր անհայտ՝
2.Գտի՛ր անհայտ՝
ա) Գումարելին,եթե գումարելիներից մեկը 43 է, գումարը՝ 83,
43-83=40
43-83=40
բ) Նվազելին,եթե տարբերությունը 15 է, հանելին՝14,
15-14=1
գ) արտադրիչը,եթե հայտնի արտադրիչը 8 է, արտադրյալը՝56,
56:8=
դ) բաժանարարը,եթե բաժանելին 35 է, քանորդը` 7
դ) բաժանարարը,եթե բաժանելին 35 է, քանորդը` 7
35:7=5
ե) բաժանելին,եթե բաժանարարը 5 է, քանորդը ` 10:
10:5=2
3. կարդա՛ և գտի՛ր անհայտը.
3. կարդա՛ և գտի՛ր անհայտը.
x+28=35. x=35-28 x=7: 54-y= 15. y= 54-15. y=39 z+45= 78.z=78-45. z=30
234-x=137. x=234-137 x=97
45:k=9 . x=45:9 . k=5: 18x=72. x=18:72. x= 4 121:x=11.x=121:11.x=11 Z:45=135
Տնային առաջադրանք
Օգտվելով գործողության նշաններից և փակագծերից՝
Երեք հատ 5թվանշանով ստացե՛ք 2,3,4,6,15,30,50,60:
Երեք հատ 5թվանշանով ստացե՛ք 2,3,4,6,15,30,50,60:
Комментариев нет:
Отправить комментарий